Dinsdag in Lyon - Reisverslag uit Arbignieu, Frankrijk van Aix Les Bains 2017 Montessori - WaarBenJij.nu Dinsdag in Lyon - Reisverslag uit Arbignieu, Frankrijk van Aix Les Bains 2017 Montessori - WaarBenJij.nu

Dinsdag in Lyon

Door: van negen leerlingen!

Blijf op de hoogte en volg Aix Les Bains 2017

17 Oktober 2017 | Frankrijk, Arbignieu

Dinsdag 17 oktober Lyon.
Vandaag in Lyon hebben we een hele tocht gemaakt, we zijn langs allerlei winkels geweest en hebben geweldige spullen gekocht. Het was ook super mooi weer en we hebben genoten van alle lekkernijen die hier te vinden waren. De tour was ook super interessant. Het was zeker een geslaagde dag:)
Benjamin en Tycho

Het was een hele wandeltocht vandaag in Lyon. Eerst hebben we een tour gekregen door het oude gedeelte van de stad, dit was heel interessant. Daarna mochten we vrij rondlopen en zijn we naar een heel groot winkelcentrum gegaan. We hebben lekker zitten shoppen en in de Carrefour (supermarkt) heel lang gezocht naar de roltrap, maar uiteindelijk wel gevonden :) .
Groetjes Vera en Lisan

In Lyon was het heeeeel leuk. We kregen eerst een tour met een gids, wat best wel interessant is (vond niet iedereen hoor). Daarna kregen we vrije tijd YIPPIE en wij gingen de stad in. Zoveel winkels!!! Nou we hebben allemaal veel te veel geld uitgegeven. Maar het was het waard. Ikzelf heb ook nog gedanst in een fontijn, beetje nat...
De gluten, Floor

Vandaag gingen we naar Lyon. We kregen eerst een interessante rondleiding over het oude gedeelte van de stad. We zagen allemaal bouwwerken van de Romeinse tijd tot de 19e eeuw. Na de rondleiding gingen we de stad in. We zijn met een groepje naar een groot winkelcentrum gelopen en hebben allemaal leuke souveniertjes gekocht. Het was super gezellig en mooi in Lyon!
David

Over maandag:
Vandaag begonnen we met het beklimmen van een berg, dichtbij Aix-les-Bains. Het weer zat erg mee en we begonnen fris aan de tocht. Door het bos, over stenen paadjes, omhoog en omlaag. Na erg lang lopen hadden we eindelijk de top bereikt. Het uitzicht was prachtig en bovenaan hebben we gezellig gegeten met de groep. Daarna zijn we rustig terug gelopen naar de bus en gingen we door naar het acrobranchen. Aangekomen in een bos nabij de beklommen berg begonnen we met het acrobranchen. Nadat we uitleg gekregen hadden en oefenparcour gedaan hadden, mochten we het bos in. Als kleine kinderen renden we van kabelbaan naar kabelbaan en we hebben het heel leuk gehad!
Teije

En weer over Lyon:
Vandaag zijn wij naar Lyon geweest ! Het was heel leuk we hebben eerst een rondleiding gehad en daarna hadden wij vrij om door de stad te lopen. Ik ben gaan shoppen, door de stad gaan lopen, gegeten en Van Alles bekeken. Het was echt een hele leuke dag !
Romee

We gingen vandaag naar de stad Lyon. Eerst werden de havo- en vwo- klassen opgesplitst en kregen we een rondleiding door het oude Lyon (Vieux Lyon). Hier hebben we een kerk gezien en het oude theater. In dat theater worden nog steeds festivals gehouden in de zomer. Na de rondleiding kregen we 4 uur tijd om zelf de stad te onderzoeken. Veel mensen hebben leuke dingen gekocht zoals kleding en souvenirs. Volgens mij heeft iedereen het wel naar zijn zin gehad. Nu zitten we weer in de bus en zijn we op weg naar de school van onze uitwisselingen. Er is feest met allemaal lekker eten. Zin in !! :)
Annabelle